joi, 29 mai 2008

Déjà vu

Iarăşi am visat. Imi aduc aminte ca în fiecare dimineaţa cum am trecut pe acolo, prin vis, unde sunt mereu mult mai mult. Eram în Deltă, pe un vaporaş, în care am luat cina. O afacere de familie, cu servirea cam neprofesionistă; o domnişoara care alerga ca un titirez printre mese şi care m-a lăsat să aştept ceva vreme (cât oare a fost în trezire aşteptarea?). Era tipul de vaporaş motel în care puteai să îţi faci sejurul în Deltă, fără să îţi prinzi văzul în chinurile asfaltului. În vis la mine îl admirai pe Băsescu pe un mal care se contra că vreun adversar politic, prieteni ai mei ce innotau într-o apă mâloasă, plină de ierburi şi alte lighioane ciudate, aproape traşi spre hăul verde închis. Era noapte în vis, aşteptam să plătesc cina, titirezul mă trata cu indolenţă (nici in vis clientul nu este stăpân). Reuşesc într-un târziu să mă achit, o notă încărcată, nu las bacşis. Mă hotărăsc să cumpăr afacerea, sun acţionarii şi îmi trag majoritatea acţiunilor acestei firme de plutit într-un mediu familiar/familial. Intru peste patroni aşezaţi la o discuţie serioasă, îi iau prin surprindere cu noua veste. Sunt dezarmaţi şi puţin furioşi: "E o afacere de familie. Vei strica atmosfera dulceagă rustică pe care o avem aici. Ne ştim între noi. Acum ajungem să devenim doar produse ale unei societăţi de consum. Ne comercializezi când noi nu vrem asta". Le-am spus să stea calmi, nu inteţionez să le schimb targetul vreau doar să potentez afacerea, să o imbunătăţesc, chiar să cumpar al doilea vaporaş, ştiţi din acela cu aburi şi o roată mare în lateral, ca în Tom Sawyer. Titirezul m-a privit cu alţi ochi după aceea, eu ca un fraier am ajuns să mă gândesc la ea. M-am dus la mal pe o plută, înghesuit între alte trupuri puse alandala.
M-am trezit ca în alte dăţi destul de bine, am mai iubit încă o dată. Am uitat din nou chipul şi acum sunt dulceag melancolic. Pe balcon este o dimineaţă de care îmi amintesc cu plăcere. Şi atunci mă duceam la şcoală după ce visasem un frumos titirez.

8 comentarii:

Anonim spunea...

la mine în cap "titirezul" şi "indolenţa" nu cablează, iar "familiştii" ăia, văleu, ce mai slove în gura lor: "Acum ajungem să devenim doar produse ale unei societăţi de consum" :)
Dar deh, e visul tău şi visezi după regulile pe care le aplici în starea ta de trezie :D
Elfulache, cască ochii aici :D

Dacă vei crede într-o vedenie falsă, apoi diavolul în vis te va învăţa "proorocii". Diavolii spun lucruri care o să se întâmple peste o lună, peste două, sau peste trei luni. Sunt draci care ghicesc viitorul. Şi tu spui:"Măi, sunt adevarate!" Păi, ce-am visat eu săptămâna trecută, s-a adeverit acum!" Aceştia sunt draci vrăjitoreşti, care ştiu viitorul.

Dar, ai sa-mi spui: "Părinte, dar în Scriptură spune că a visat Iosif, a visat Daniil, a visat cutare...". Da. Sunt şi vise de la Dumnezeu.Dar acestea sunt foarte rare în viaţa omului şi nu le poate înţelege omul, dacă nu vine lângă el unul care are darul desluşirii duhurilor. Duhul este unul, cum spune la Corinteni 1,12, marele Apostol Pavel, însă darurile sunt împărţite.

Aţi auzit că este:"Duhul înţelepciunii, duhul cunoştinţei, duhul temerii de Dumnezeu, duhul înţelegerii...". Auzi ce spune darul desluşirii duhurilor. Şi Sfântul Ioan Evanghelistul spune: Fiule, ispitiţi duhurile, că nu toate sunt de la Dumnezeu.

=)) =)) =))
Stai pe pace, că habar n-am ce scrie la cele sfinte. Bagă-i în porci, Elfule! :D Aşa să ne-ajute Behemoth

Anonim spunea...

la blogu asta pana si comenturile sunt lungi !!

elfudelamare spunea...

poi fiecare după blogul şi asemănarea postului, nu?

Anonim spunea...

pisicule eşti idolul meu, scurt, chirurgical, la obiect... să ne păl-muieşti bine :D

Anonim spunea...

Bai tata bai, alte tampenii nu avei de spus pe net decat visele astea stupide.Si mai ai si un coment de la melting sau cum ii zice la baietul asta evlavios.......:)))
Eu zic sa le spui la oamenii astia ( mai ales evaviosului asta de melting)visul ala tare al tau in care erai Isus si calatoreai prin galaxie, intr-un fel de sfera , sa vedem ce mai are de zis atunci.Oricum partea "interesanta e ca ai un coment ce rivalizeaza cu ce ai scris tu ca lungime si ca.....stupizenie...foarte tare..:))

Anonim spunea...

Da, da, da, măi, Sile! :D
La aşa blog, aşa comentarii, ce să-i faci
schimbă canalu' [muhaha =))]

Aa-Mika spunea...

Visul "deja vu" la tine ... are efectul "memoriei intuitive" a lui Proust si nu cred ca elementele au asa mare importantza, din moment ce rezultatul are gustul mierii ...

Anonim spunea...

OMG.....memorie intuitiva cu gust de miere, Sandel tata te trezisi cu chiloteii uzi dupa zisul asta...DOAMNEEEEEE.....fata e mult peste mine....:))))))